tisdag 23 september 2014

#72 bouncing brayer

För några veckor sedan var jag på en scrapploppis och fyndade bl.a. en brayer. Nu i helgen har jag surfat runt på nätet efter inspiration och tips på hur denna mojäng kan användas. En teknik kallas för bouncing brayer, och innebär att man istället för att rulla så lyfter man den upp och ner över pappret. Detta kort blev mitt första försök med denna teknik. Jag använde distress ink på akvarellpapper och det är nog inte det bästa pappret för brayer tekniker. Det blir väldigt fläckigt. Men även om det inte blev exakt som jag tänkt så tycker jag att det blev en häftig effekt. Jag stänkte sen perfect pearl guld här och där och avslutade med en textstämpeln. Det här kortet skickades iväg idag till en kompis som går igenom en tuff tid nu.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar