måndag 24 februari 2014

#14 akrylfärg och väv

Jag köpte en rulle väv billigt på kyrkans second hand för någon vecka sedan. Jag visste inte direkt vad jag skulle göra med det men visste att jag nog skulle kunna komma på mycket olika pyssel att använda det till. Jag började med att experimentera med bildöverföring som jag gillar :-)
Så här blev det när jag använde vit akrylfärg.



Texten är från bloggen Gingers House och jag har överfört den på väven med hjälp av vit akrylfärg. Jag har sedan limmat fast väven på en vit canvas.
Pricken över i blev en egengjord blomma i ena hörnet.



Tavlan står nu på tavellisten i hallen och hälsar oss välkomna hem.
Jag blev oerhört nöjd med tavlan och gillar effekten av väv. Nu gäller det att slutföra de andra två tavlorna jag har påbörjat.....


 

 

1 kommentar: