lördag 2 november 2013

många julkort

Förra helgen var jag på pysselträff där temat var julkort. Jag hann med en del i olika stil.

Här har jag använt en emossingfolder på fotopapper och använt den negativa sidan. Den är infärgad med distress ink. Stämpel är lånad och jag vet tyvär inte var den kommer ifrån.

Stämplar från slöjd-detaljer och för att skapa snön har jag använt en snö-penna. Jag blev riktigt nöjd med effekten.

Detta är ett litet kort 10x10 cm. Jag har stansat ut ett hjärta i plast och använt som stencil. Stämpeln är från slöjd-detaljer.

Jag blev riktigt nöjd med detta kort. Renen har jag embossad med vitt puff-pulver och den har fått glittrigt stickels på sig på kanterna. Den fina stämpeln, från You Do, fick jag låna. Bakgrunden är en distressruta.

Jag har stansat ut hjärtan från en spetsgardin och provade här att sätta ett på ett kort.

Jag blev så förtjust i den här ängeln när jag lånade den av en vän. Jag måste köpa den själv känner jag. Gillar kortes enkla design och tror nog att det kommer bli fler av den här modellen så fort jag har lyckats köpa stämplarna.

1 kommentar: