tisdag 16 juli 2013

Glossy glossy


Testade något nytt häromdagen, nämligen att använda fotopapper. Det blev en häftig effekt tycker jag, eller vad säger ni?

                                      
På det första kortet började jag med att färga in pappret med distress ink peacock feathers. Det torkar jättefort så jag skyndade mig att torka bort lite färg så att resultatet blev lite skiftande turkost/blått/grönt. Jättesnyggt tycker jag! Sen embossade jag pappret i en embossingfolder för att få dit texten och jag valde att förstärka "dear" och "You" med en permanent penna. Sen har jag monterat på svart cardstock som med distanskuddar sen monterats på matchande turkost cardstock.Jag tycker att färgen blev så likt havet så därför deltar jag med det här kortet i utmaningen hos addicted to cas där temat var "water".



På det här kortet började jag ned att embossa fotopapper i min cuttlebug. Sen tog jag en rödguldig färg och försiktigt färgade in texten som står ut. Jag embossade sedan endast You-delen på ett nytt papper och färgade in med guld. Monterade den på det första pappret för att göra det mer intressant. Sen monterade jag det på en bit guldpapper innan jag satte allt på rosa cardstock.

2 kommentarer:

  1. I think it turned out lovely. The embossing is great too! Thanks so much for playing along at ATCAS xx

    SvaraRadera
  2. Hi Asa. Great technique ... your colors are gorgeous in the first card and definitely scream tropical water! Love the design of highlighting your sentiment. Thanks for joining us at ATCAS. Loll

    SvaraRadera