fredag 21 juni 2013

CAS

Jag tycker så mycket om kort i CAS- stil, dvs clean and simple. Det är kort som inte har så många lager och där mycket utrymme lämnas tomt. Jag beundrar de som är duktiga på denna stil och jag har börjat titta runt på nätet för att få inspiration och tips. Jag testade lite igår kväll och resultatet blev dessa två kort som bara har ett lager. De är även i ett annat format än vad jag brukar göra. Det är kul att prova nytt :-)
På det här kortet har jag embossat en gren med hjälp av min no more shims embossingmat. Jag har sedan målat med en versa mark penna på stjälken och sedan haft på perfect pearl guld. Det skimrar mer än vad som syns på kortet. Jag har sedan dekorerat med två blommor.

Jag har maskat av kortet och målat en del med vit distress paint. Jag har sedan mistat över perfect pearl guld så att det blir ett fint skimmer. Sedan har jag stämplat fjärilarna och texten med distress ink.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar