onsdag 30 januari 2013

Joy fold card

Idag skickade jag iväg detta kort till en släkting som fyller 85 år imorgon. Han är väldigt sport-intresserad så därför fick motivet bli denna tuffa fotbollskille från sparkle creations.
Vikningen kallas för joy fold card och jag har valt att fästa ett band för att det ska hålla ihop bättre. Mönsterpappret köpte jag i Köpenhamn och jag gillar deras retrostil.


stämpeln heter Soccer Josh och jag har färglagt med distress markers och distress inkpads. Jag la till tröjnumret 85 eftersom att det är det som födelsedagsbarnet fyller.


Till vänster har jag gjort en liten hållare där jag la i några trisslotter. I mitten finns det plats för en hälsning under den fina stämpeln från Rox. På sidan till höger har jag skrivet namnet med utstansade bokstäver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar